вторник, 2 август 2011 г.

Деца консуматори, търговия с детството

През 2005 година заминах за Испания, не на екскурзия разбира се. По това време в България рекламните блокове по ТВ все още бяха самостоятелни единици с ограничено време. В Испания бях учуден и раздразнен от множеството реклами, особено онези,  прекъсвани за малко с откъси от филм. За първи път там, разбрах че за да изгледам 45минутен филм, трябва да загубя час и половина. Писна ми и спрях да гледам филми.
Но особено бях впечатлен от множеството реклами насочени към детската публика. За мен те бяха нещо ново, някои от тях изключително агресивни.  Като цяло, в мен оставиха чувството, че целенасочено се видиотяват децата, за да се превърнат в безкритични, неразсъждаващи консуматори. Аз недоумявах, как може такова нещо да бъде допуснато от мислещи хора. Не разбирах, как може алчността да заглуши родителските чувства?!
През 2007, когато окончателно се прибрах, разбрах че и ние сме се плъзнали по същата наклонена плоскост към абсолютно безсмисленото консуматорско общество. Оттогава все имах желанието да събера повече факти, да превърна догадките си в увереност и да убедя повече хора в безсрамието, безочието, егоизма, алчността на бизнеса - търговци, рекламни и маркетингови стратези и изпълнители.
 Днес видях, че някой вече е свършил тази работа: Consuming Kids: The Commercialization of Childhood. Филмът може да се гледа онлайн на части (7) от по 10 минути
За неразбиращи английски, филмът може да се намери със субтитри в замунда.нет или колибка.цом. В колибката поставете името на филма в полето за търсене.
Ето описанието от колибката:

Име: Consuming Kids: The Commercialization of Childhood / Деца консуматори: Комерсиализацията на детството (2008)

IMDB линк: http://www.imdb.com/title/tt1337599/

Описание:
Филмът "Деца-консуматори" отчаяно се опитва да хвърли светлина върху действията на безпощадната милиардна пазарна машина, продаваща на децата и родителите им всичко: от нездравословна храна и кървави видеоигри до фалшиви образователни продукти и семейни коли. Използвайки свидетелствата на лекари, детски адвокати и работещи в рекламния бранш лица, филмът се фокусира върху бума на рекламите за деца след дерегулацията на маркетинга в САЩ. Показва как младите създатели на реклами използват най-новите открития в психологията, антропологията и нервно-лигвистичното програмиране (НЛП), за да превърнат американските деца в най-големите и силни консуматори в света. "Деца-консуматори" критикува комерсиализацията на детството, повдигайки сериозни въпроси върху етиката на детския маркетинг и неговото въздействие върху здравето и щастието на децата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар